Ny bild kan bli en ny serie

Jag har nyligen skaffat photoshop på min dator och har tänkt försöka förbättre mina kunskaper inom det programmet. Så jag satt och jobbade med den för några dagar sen och gjorde lite olika figurer bara för skoj skull. Men idag kom jag på en bra berättelse till en av mina bilder som jag gjorde och som jag döpte till: Nightcaller. 
(Nightcaller är bara en figur som jag hittat på.)

Dock blev berättelsen sorglig, eftersom det handlar om en kärlek mellan två olika callers som inte kan leva i den andres miljö. Om de gör det, dör de. Jag har tänkt på olika alternativa slut, visa är hemska (tyvärr) , visa är sorgliga. Men jag tänker inte ha en sorglig slut till berättelsen. Jag tycker inte om sorgliga slut. Inte ett hemskt heller. Jag ska försöka få till ett bra slut även om det verkar vara svårt för tillfället.

Nightcaller. (Ursprungsform: Lightcaller)  
"På bilden är en Nightcaller. En varelse som lever i mörkret och som inte tål solljus" (Gjord på Photoshop)

Efter att jag har skrivit berättelsen tänker jag börja rita en serie om den. Eftersom jag inte har något att göra om dagarna kan jag lika gärna göra en + man kan ha användning för den senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0